.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انقلاب ورزشي در گلستان

سفرهاي استاني "دولت نهم "به استان گلستان و تصويب طرح هاي ويژه براي ورزش و بخش تربيت بدني سبب شده است تا ورزشکاران اين استان به پيشرفت در رشته هاي ورزشي اميدوارشوند و از اين تحولات به عنوان"انقلاب ورزشي" ياد کنند .

فوتبال در زمين هاي خاکي محلات و روستاها و يک زمين چمن استان انجام مي شد. کشتي با داشتن علاقه مندان بسيار، فقط يک سالن نامناسب در مرکز استان داشت.ورزش "استان گلستان "که از ديرباز مهد پهلوانان و نام آوران بسياري در رشته هاي کشتي، واليبال، بسکتبال، فوتبال و سوارکاري بوده، امروز جان تازه اي گرفته است.
با مصوبات دولت در سفرهاي استاني شرايط متفاوت از گذشته شده و تمامي ورزشکاران مي توانند بدون دغدغه، به فعاليت هاي ورزشي در ابعاد همگاني و قهرماني بپردازند.
يکي از ورزشکاران رشته واليبال در شهرستان آق قلا گلستان گفت: قبل از "دولتهاي نهم و دهم" با اين که قطب رشته واليبال در استان محسوب مي شود حتي يک تيم از اين شهرستان در رقابتهاي ليگ هاي دسته دوم و اول کشور حضور نداشت.
"اسماعيل مرادي" ادامه داد: خوشبختانه در دولت نهم از سال 87 با حمايت يک بخش خصوصي تيمي از اين شهرستان در رقابتهاي ليگ دسته اول حضور دارد واکنون اين تيم به نام "جيحون اگزوز" آق قلا در مرحله نيمه نهائي رقابتهاي ليگ دسته اول شرکت کرده است.
به گفته وي، با توجه به احداث اماکن ورزشي وافزايش بودجه آن در استانها، ورزش استان در مسيررشد و پيشرفت قرار گرفته است .
نائب رئيس هيئت کشتي استان گلستان گفت: خوشبختانه با حمايتهاي دولت توانستيم تيمي از اين استان در رقابتهاي ليگ برتر باشگاههاي کشور شرکت دهيم که به مقام چهارم رسيد .
مهندس "محمدحسين ملاح" ادامه داد :ساخت خانه کشتي در دولت نهم فضاي رشد و پرورش استعدادهاي استان را مهيا کرد .
وي تصريح کرد: در"دولتهاي نهم و دهم" احداث و تکميل خانه هاي کشتي در شهرهاي "بندرگز، نوکنده و کردکوي" استان گلستان رو به اتمام است.
سرپرست تيم فوتبال صنايع اتکا گرگان گفت: افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفري شهداي "کريم آباد گرگان" را آرزوي نمايندگان فوتبال استان در ليگ هاي کشوري بود که اين مهم از برکات سفرهاي استاني"دولتهاي نهم و دهم" به استان بوده است.
"منصور حبيبي" افزود: ساخت و تکميل پروژه ها و طرح هاي نيمه تمام ورزشي از ديگر اقدامات مهم و اساسي "دولتهاي نهم و دهم" بوده است.
مدير عامل باشگاه فرهنگي ورزشي اترک گرگان گفت: ورزش استان قبل از دولت نهم پيشرفت هاي چنداني براي تامين امکانات ورزشي و ايجاد شرايط حرفه اي براي قهرمانان نداشته است اما حمايت هاي جدي دولت از مدال آوران سبب شده تا جوانان اين استان به فعاليت هاي ورزشي گرايش پيدا کنند.
"سيدجواد حسيني" ادامه داد: دولت نهم با ساخت و تکميل سالن هاي ورزشي در نقاط مختلف شهري و روستايي، بستر لازم براي گرايش بيشتر مردم به ورزش را فراهم کرده است.
عمليات اجرايي استاديوم 15 هزار نفري شهداي" کريم آباد گرگان" از سال 79 آغاز و تا سفر استاني دولت نهم به گلستان فقط 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشت که در اين سفر با تخصيص اعتبار 90ميليارد ريالي در سال 1388 به دست معاون اول رئيس جمهور در دولت نهم دکتر "پرويز داودي" به بهره برداري رسيد.
پروژه هاي ورزشي نيمه تمام شهرستان "راميان"وشهر"دلند" گلستان در دولت نهم به بهره برداري رسيد.
استخر"چاله باغ گرگان" و"علي آباد کتول" که عمليات اجرايي آنها از 10 سال قبل آغاز، نيمه کاره رها شده بود، که درسال جاري به بهره برداري خواهند رسيد .سالن ورزشي 3 هزار نفري صدرا شهرستان"بندرگز" از پروژه هاي ناتمام 12سال قبل بوده ،که با اختصاص 15 ميليارد رالر اعتبارو تا اوايل سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
پروژه ورزشي"زورخانه پورياي ولي" شهرستان "گرگان" نيمه تمام مانده از سال 80با عنايت دولت نهم سال گذشته به بهره برداري رسيد.
"استخر جانبازان گرگان" هم که از سال 1376 نيمه کاره رها شده بود با تخصيص اعتبار از محل سفرهاي استاني در دولت نهم به بهره برداري رسيد.
مدير کل تربيت بدني استان گلستان گفت: 80 درصد مصوبات ورزشي سفر اول هئيت دولت به اين استان افتتاح شده و در اختيار ورزشکاران قرار گرفته است.
"قربانعلي پاشا" افزود: 20 درصد ديگر پروژه ها هم از سال 1386 آغاز شده که با تخصيص اعتبارات لازم از پيشرفت فيزيکي خوبي برخوردار هستند .
به گفته وي، سالن 6 هزار نفري "گرگان" 40 درصد، استاديوم ورزشي 5 هزار نفري "گنبد کاووس" با توسعه 15 هزار نفري 35 درصد پيشرفت فيزيکي داشته اند که از پروژه هاي سفر اول دولت نهم به استان مي باشد.
پاشا تاکيد کرد: تمام سالن هاي ورزشي روستائي و سالن هائي که از مصوبات دور اول و دوم سفردولت به استان بوده افتتاح شده اند .
وي از بهره برداري از 26 زمين ورزشي روباز در روستاهاي استان خبر داد و افزود: اين زمين ها از محل مصوبات سفر هيئت دولت در دور اول به استان گلستان تامين اعتبار شده اند .
مدير کل تربيت بدني گلستان افتتاح 11 چمن مصنوعي براي هر شهرستان استان يک چمن را از مصوبات دور اول سفرهاي استاني هيئت دولت به استان دانست و گفت:
قبل از سال 84، سرانه ورزشي در استان 0/2 مترمربع بوده است که با افتتاح 80 درصدي پروژه هاي مصوب دور اول و بخشي از مصوبات دور دوم سفر استاني ، تا پايان سال 1388، سرانه ورزشي در استان به 0/6 مترمربع رسيده و با افتتاح تمام مصوبات سفرهاي اول و دوم دولت به استان، اين سرانه به 0/7 مترمربع خواهد رسيد.
به گفته وي، با افزايش اين سرانه مي توان گفت دراحداث فضاهاي ورزشي استان گلستان به همت وتلاش دولت نهم و دهم، يک انقلاب بزرگ ورزشي در اين استان صورت گرفته است.
اين مقام مسئول افزود: کل اعتبارات سفر اول رياست محترم جمهور و هيئت دولت به استان گلستان در زمينه مصوبات طرح ها و پروژه هاي ورزشي براي اين استان 400 ميليارد رالد بوده است.
مدير کل تربيت بدني گلستان به مصوبات دور دوم سفرهاي استاني اشاره کرد و گفت: احداث يک دهکده ورزشهاي ساحلي و آبي در زميني به مساحت 70 هکتار از مهمترين و اساسي ترين پروژه هاي دور دوم بوده که زمين اين دهکده ورزشي تهيه شده و در اختيار شرکت توسعه قرار گرفته است که احداث آن بزودي شروع مي شود وي ادامه داد: احداث مجموعه اختصاصي بانوان در شهرستان گرگان از محل مصوبات دور دوم سفرهاي استاني هيئت دولت آغاز شده که سالن ورزشي آن 95 درصد، زمين هاي ورزشي روباز واليبال ساحلي، هندبال ساحلي و فوتبال ساحلي نيز 90 درصد و خوابگاه ورزشي اين مجموعه نيز 45 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
مدير کل تربيت بدني گلستان به افتتاح 7 سالن ورزشي رزمي در 7 شهرستان اشاره کرد و گفت: احداث سالن ورزشي دو و ميداني شهرستان گرگان از ديگر مصوبات سفر دوم استاني دولت به استان گلستان بوده که زمين آن تحويل شرکت توسعه سازمان تربيت بدني شده و کار ساخت آن امسال آغاز خواهد شد.
وي ادامه داد: در سفر دوم رئيس جمهور و هيئت دولت به استان مصوب شد تا يک تيم فوتبال با حمايت وزارت صنايع و معادن به استان گلستان داده شود که به همين منظور تيم صنايع اتکا تهران با امتياز کامل به استان گلستان واگذار شد و اين تيم در سال 87 رقابتهاي خود را در ليگ دسته اول باشگاههاي کشور آغاز کرد.
پاشا يادآور شد: در سفر دوم دولت نهم به استان پيگيري زيرساخت پيست هاي سوارکاري در شهرستانهاي "گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن" تصويب شد که شرکت توسعه سازمان با مشارکت بخش خصوصي در سال جاري اقدام نمايد.
وي به مجتمع فرهنگي ورزشي نهارخوران گرگان اشاره کرد و گفت: کار مطالعاتي فاز اول و دوم اين پروژه بزرگ توسط شرکت توسعه سازمان به پايان رسيده است و پس از خريد نهائي زمين توسط وزارت مسکن، عمليات اجرايي آغاز خواهد شد .
وي خاطرنشان کرد: براي مصوبات تربيت بدني دور دوم سفرهاي استاني هيئت دولت به استان در زمينه ورزش 500 ميليارد رال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدير کل تربيت بدني استان گلستان ادامه داد: در دولت نهم و دهم مجموعا 36 سالن ورزشي افتتاح و در اختيار روستائيان قرار گرفت که از مهمترين سالنهاي مي توان به روستاهاي"پيشکمر" در "مراوه تپه" و "شاهکوه" اشاره کرد.
به گفته پاشا، براي اولين بار در ورزش اين استان در دهه فجر سال 1388، تعداد 21 پروژه ورزشي سرپوشيده از محل مصوبات سفر اول و دوم هيئت دولت به استان گلستان به بهره برداري رسيد.
ويا فزود : در سال 1384 ورزشکاران تحت پوشش ورزش قهرماني در اين استان 40 هزار نفر بوده که با ساخت سالنها و اماکن ورزشي در دولتهاي نهم و دهم اين آمار در پايان سال 1388 به 87 هزار نفر رسيده است.
پاشا تعداد قهرمانان و دعوت شدگان به اردوي تيم ملي و عضويت در تيم ملي قبل از سال 84 را در دو بخش آقايان و بانوان 255 نفر ذکر کرد و خاطرنشان ساخت : با افتتاح اماکن ورزشي جديد از محل مصوبات سفر اول و دوم اين تعداد به 354 نفر رسيده است.
وي تصريح کرد: تا قبل از دولت نهم تعداد تيمهائي که در سال به رقابتهاي مختلف قهرماني کشور، مدارس، نونهالان، نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسالان از اين استان اعزام مي شدند، 281 مورد بود که پايان سال گذشته اين آمار به 418 مورد با 90 درصد رشد رسيد.
مديرکل تربيت بدني ادامه داد: تعداد اعضاي ثابت تيم هاي ملي از استان گلستان در سال 84 قبل از دولت نهم تنها 34 نفر بوده که در پايان سال 88 اين تعداد به 114 نفر رسيده است.
پاشا در ادامه گفت: اعزام به رقابتهاي فرا ملي تا قبل از دولت نهم در قالب تيمهاي ملي و استاني 6 نفر بوده که در سال 88 اين ميزان به 55 نفر رسيده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امير 7 ارديبهشت 1389
باسلام چراكسي از طرحهاي نيمه كاره بندر تركمن كردكوي پيست تارتان قول داده شده اين دوشهرچيزي نميگه!در بندر تركمن سه تا سالن نصفه كاره وجودداره تازه استخروجايگاهتماشاچي استاديوم وچمن اون بماند. من حاضرم باسند ثابت كنم
amir 7 ارديبهشت 1389
باتشكرازشمالطفابه اقاي پاشا اطلاع بديدسري به سايت شمال نيوزبزنند وبا مشاده ايميلها لا اقل كاري براي شهرهاي استان و ورزش استان بكنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.